územně plánovací podklad
Aktualizace územní studie rozvoje a využitelnosti letiště Karlovy Vary (2014)
AKTUÁLNÍ ZPRÁVY
- v současné době probíhá zapracování digitálních dat do všech systémů kraje
Krajský úřad, odbor regionálního rozvoje pořídil "Aktualizace územní studie rozvoje a využitelnosti letiště Karlovy Vary". Důvodem je výstavba nové odbavovací haly, rozšíření odbavovací plochy pro letadla a parkovací plochy pro osobní automobily. Výsledkem je aktuální územně plánovací podklad pro aktualizaci Zásad územního rozvoje (ZÚR), územní plány dotčených obcí a také územně plánovací podklad pro územní řízení, vložený do Evidence územně plánovací činnosti ČR - Ústavu územního rozvoje Brno.
OBJEDNATEL STUDIE
Letiště Karlovy Vary, s.r.o., K letišti 132, 360 01 Karlovy Vary
POŘIZOVATEL ÚZEMNÍ STUDIE
Krajský úřad Karlovarského kraje, odbor regionálního rozvoje
Kontaktní osoby:
Ing. arch. Jaromír Musil, vedoucí odboru regionálního rozvoje
Ing. arch. Jana Kaválková - vedoucí oddělení územního plánování
Ing. arch. Jaroslav Jelínek, Petr Křenek - oddělení územního plánování
Hlavní cíle řešení:
Pořízení Aktualizace územní studie rozvoje a využitelnosti LETIŠTĚ KARLOVY VARY sleduje naplňování cílů regionálního rozvoje, zvýšení konkurence schopnosti území, koordinaci jeho rozvoje, podpory tvorby projektových záměrů komunitního, strategického plánování a vytvoření obecné platformy spolupráce aktérů řešeného území v horizontu let 2025 - 2050.
Ze zadání pro zpracování Územní studie rozvoje využitelnosti letiště Karlovy Vary vyplynuly tyto další hlavní závěry:
Rozšíření kapacity odbavovaného počtu cestujících ve výhledu do roku 2025 - 2050
Odbavovaní velkokapacitních letadel a možnost změny druhu letiště
Dráhový systém (rozšíření - prodloužení, druhy a napojení pojíždějících ploch)
Potřeba kapacitního dopravního napojení
Vyřešení střetu s plochami bydlení a rekreace v okolí letiště
Vyřešení problematiky ochranných pásem letiště
Celkovou koncepci určuje samotná poloha letiště. Studie pojednává o "lázeňském letišti v zeleni", proto se nepředpokládají významné vazby leteckého provozu na výrobní, či skladové funkce na přilehlých rozvojových pozemcích. V úvahu připadá pouze menší rozvojová plocha pro stavbu zařízení s vysokou hodnotou podpory hospodářského rozvoje kraje (např. podnikatelský inkubátor, inovační a technologické centrum).
Provoz je výrazně orientován na přepravu osob a proto i navazující rozvojové plochy by tedy měly umožnit spíše vznik funkcí těžících z přítomnosti klientely - cestujících čekajících na odlet nebo poptávajících po příletu služby, obchodní činnost, informace.
B. Grafickou část:
- Hlavní výkres (1:5000)
- Funkční plochy letiště, dopravní řešení a dráhový systém (1:10 000)
- Řešení technické infrastruktury (1:10 000)
- Krajina, ochrana životního prostředí a ÚSES (1:10 000)
- Navrhovaná ochranná pásma letiště (1:25 000)
- Ochranná pásma letiště s výškovým omezením staveb (1:50 000)
- Schéma změn v ÚPD dotčených obcí a v ZÚR KK (1:10 000)
- Katastrální dělení pozemků se zakreslením majetkoprávních vztahů a rozsahu nutného výkupu pozemků dle současných vlastníků (1:5000)
ZPRACOVATEL ÚZEMNÍ STUDIE
NIKODEM A PARTNER, spol. s r. o, Staropramenná 3117/17, 150 00 Praha 5