Výsledky soutěže Ústecké komunitní nadace a firmy AGC Automotive Czech, závod Chuděřice Technowizz jsou již známy. Druhý největší výrobce autoskel v Evropě vypsal pro tento rok šest témat, která opět spojují teorii s praxí. Tříčlenné soutěžní týmy Střední průmyslové školy Ostrov (dále SPŠ) se zapojily do řešení témat tří. Intenzivní teamová práce pod vedením Romana Starka se devítce zástupců třídy I4 bohatě vyplatila, všichni ve své kategorii zvítězili.
Informatikům ze SPŠ Ostrov soutěž Technowizz není neznámá, z předešlých ročníků již dvakrát přivezli zlato, letos je toto vítězství dokonce třikrát posvěcené, což lze označit za historický úspěch. Jakub Havlíček, Radek Tomšík, Adam Uher, Adam Nagy, Michal Vala, Michal Špiler, Lukáš Zeman, Andy Wendler a Ondřej Všelko obstáli v konkurenci SŠ a VOŠ z Ústeckého, Libereckého i Karlovarského kraje, přihlásily se také školy z Kladna, Mělníka a Rakovníka. Na stupních vítězů se SPŠ Ostrov stanuli také reprezentanti OA a SPŠ Teplice, SPŠ a VOŠ Liberec i SPŠ Technická Jablonec nad Nisou.
Organizátoři deklarují, že cílem soutěže je rozvoj středních škol s technickými obory v regionu a motivace jejich studentů k zdokonalování svých znalostí a praktických dovedností. Soutěž by také měla umožnit snáze dosáhnout perspektivního pracovního uplatnění ve vystudovaném oboru. Záštitu nad letošním ročníkem převzala Technická univerzita Liberec a Fakulta strojního inženýrství UJEP Ústí nad Labem.
A jak soutěž a výsledek školy hodnotí garant soutěže Roman Stark? „Musím říci, že soutěž je rok od roku kvalitnější. Letos se jí účastnilo 12 týmů z devíti škol. Vyhlašovatelé zadávají témata tak, aby byla využitelná v praxi. Kluci musí přijít s řešením, která následně i zrealizují, projdou si celým procesem, musí si práci rozdělit, ale následně vystupovat jako jeden tým, což jsou neocenitelné zkušenosti. Tři měsíce na projektech opravdu tvrdě pracovali, za což jim patří veliké uznání a poděkování za příkladnou reprezentaci školy.“
Jen pro představu a dost možná jen pro znalce oboru, naše soutěžní týmy zaujala následující zadání: 1. Vytvoření databáze projektů, materiálů a jejich složení; 2. Nastavení procesu a tvorby databáze trubkových konstrukcí; 3. Naprogramování automatického transferu dat a vytvoření databáze z měřícího systému ISRA.
(Text SPŠ Ostrov, upraveno)