Domů Aktuality Seminář se zabýval tématem prevence mezigeneračního přenosu sociálního vyloučení

Seminář se zabýval tématem prevence mezigeneračního přenosu sociálního vyloučení

seminar

V zastupitelském sále Krajského úřadu Karlovarského kraje se na začátku měsíce listopadu uskutečnil seminář zaměřený na klíčové otázky prevence sociálního vyloučení a jejího vlivu na jednotlivé generace. Hlavním tématem byla prevence předčasných odchodů ze vzdělávání a prevence mezigeneračního přenosu sociálního vyloučení.       

„Velmi aktivně se diskutovalo o způsobech, jakými se sociální vyloučení přenáší z jedné generace na další, a jak by bylo možné tento cyklus přerušit. Proto byly představeny také strategie, které mohou pomoci předcházet tomuto fenoménu, a to jak na individuální tak celospolečenské úrovni,“ uvedl radní pro oblast sociálních věcí Robert Pisár.       

Součástí vzdělávacího semináře byla také informace o dopadech mezivrstevnické mediace jako pomocného nástroje. Ta využívá mediaci jako efektivní nástroj pro zlepšení komunikace a konfliktů mezi různými věkovými skupinami. Mediace může pomoci překonat nedorozumění a napětí, které často vede k sociálnímu vyloučení.        

Hlavním hostem celé akce byla Lenka Felcmanová, která představila téma Wellbeingu ve škole a jak přispívá k prevenci předčasných odchodů ze vzdělávání. Účastníci se dozvěděli o důležitosti wellbeing na školách a jak může přispět k prevenci předčasných odchodů ze vzdělávání. Toto téma zdůraznilo, jak důležité je pro školy, a hlavně pro jejich žáky, vytvářet prostředí, které podporuje duševní a tělesné zdraví dětí i učitelů.     

Dalším představeným funkčním nástrojem bylo zapojení sociálního pedagoga a speciálního pedagoga do života školy. Diskutovalo se o tom, jak tyto role přispívají k prevenci sociálního vyloučení a jaké výsledky jejich zapojení může přinést.

Velmi důležitý vstup přinesla také zástupkyně Úřadu práce v Karlových Varech, která představila program Návrat do vzdělávání v nabídce Úřadu práce ČR. Téma obsahovalo celou řadu informací o možnostech, jak se vrátit do vzdělávacího systému prostřednictvím podpůrných programů, resp. jaká nabízí podpůrná opatření.       

Pro sociální pracovníky, kteří byli účastníky vzdělávacího semináře, byl také důležitý příspěvek o změnách v přijímacím řízení na střední školy, a jak tyto změny mohou ovlivnit přístup ke vzdělání pro různé skupiny žáků.            

Seminář nabídl řadu důležitých poznatků a návrhů, jak lépe řešit problematiku sociálního vyloučení a podporovat rodiny, ve kterých řeší problém se školním neúspěchem.

Za stránku zodpovídá Bc. Jitka Čmoková
Datum aktualizace