Na novém 6,5 kilometru dlouhém úseku dálnice D6 u středočeské obce Krupá dnes zahájilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) provoz. Ten byl spuštěn krátce po slavnostním zahájení. ŘSD aktuálně buduje dalších téměř 27 kilometrů dálnice D6.
„Budu velmi rád, když se stejnou dynamikou budou pokračovat práce až do samotného dokončení dálnice, kdy dojde k propojení Karlových Varů s Prahou a následně pak ještě napojením D6 za Chebem na německou dálniční síť a také při plánovaném vybudování průtahu Karlovými Vary. Dálnice D6 má kritický rozvojový faktor pro Karlovarský kraj, a to například s ohledem na potenciální investory, kteří dálnici považují za nezbytnou pro příchod a usídlení v našem regionu,“ uvedl hejtman Karlovarského kraje Petr Kulhánek.
Součástí nového úseku jsou mimoúrovňová křižovatka, 805 metrů dlouhá estakáda, pět mostů a čtyři protihlukové stěny dlouhé dohromady 1,5 kilometru. Ze zhruba 130 kilometrů dlouhého spojení mezi Prahou a Karlovými Vary zbývá dokončit 63 km. Příští rok by měla být D6 hotová od Prahy k jesenické křižovatce. Letos v červenci začalo ŘSD stavět 12,1 km úseku Petrohrad – Lubenec, a to jako jednu z největších dopravních staveb v ČR. V následujících dvou letech plánuje ŘSD začít stavět všechny zbylé úseky dálnice mezi Prahou a Karlovými Vary.
„Dálnice především odvede dopravu z obcí, kudx nyní jezdí motoristé po silnici první třídy. Šířkové uspořádání silnice I/6 je už nevyhovující, naprosto nepostačuje narůstajícím intenzitám silniční dopravy a nezajišťuje její plynulost a bezpečnost. Dostavba dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů je pro ŘSD zásadní prioritou, což je na rozestavěnosti této dálnice také vidět,“ doplnil generální ředitel ŘSD Radek Mátl.