Domů Aktuality Na krajském úřadě se jednalo o rozvoji kongresové turistiky

Na krajském úřadě se jednalo o rozvoji kongresové turistiky

​Kongresová turistika patří mezi důležitá odvětví cestovního ruchu. Jaké jsou ovšem podmínky pro její rozvoj v našem regionu a jakým způsobem jí může Karlovarský kraj podpořit, tak o tom hovořil krajský zastupitel pro oblast lázeňství, cestovního ruchu a UNESCO Vojtěch Franta s významnými hoteliéry. Pozvání na jednání přijali i zástupci Destinační agentury Živý kraj, Asociace hotelů a restaurací České republiky a především Carlsbad Convention Bureau.

„Aktuálně jsme ve fázi, kdy dokončujeme koncepci rozvoje cestovního ruchu a lázeňství v Karlovarském kraji. Její součástí je samozřejmě i kongresová turistika, o které se často hovoří, že má velký, avšak nevyužitý potenciál. Jsme proto moc rádi, že se nám podařilo na jedno místo sezvat významné osobnosti z oblasti hotelnictví a že s nimi můžeme jednat o tom, jak tento potenciál vůbec využít,“ uvedl krajský zastupitel Vojtěch Franta.

Ačkoliv se Karlovarský kraj může pochlubit širokou nabídkou ubytovacích a stravovacích služeb, které jsou vhodné pro kongresovou turistiku, ze strany hoteliérů jsou upřednostňovány zejména dlouhodobější lázeňské pobyty. Účastníci konferencí u nás totiž stráví v průměru maximálně jeden až dva dny, kdežto lázeňští hosté rovnou celé týdny. Problém je také s ubytovacími kapacitami, kdy plně obsazené hotely již nemohou realizovat akce většího charakteru. Pro hoteliéry jsou tak daleko zajímavější akce menšího typu, jako jsou eventy a MICE (Meetings, Incentive, Congress, Events) turismus. Dalším z problémů je samotná dostupnost našeho regionu. Chybí nejen kvalitní silniční napojení směrem na východ, ale omezena je i nabídka leteckých linek. Z těchto důvodů jsou kongresy organizovány převážně ve spádových oblastech v Praze a Brně.

„S účastníky jednání jsme se shodli na tom, že kongresová turistika by měla být pro náš region spíše doplňkovou, případně mimosezonní službou. Pozornost bychom měli soustředit zejména na propagaci menších incentivních akcí a marketingovou kampaň směřovat na západ, k našim sousedům, pro které je dojezdová vzdálenost přece jenom přijatelnější. Zároveň jsme se bavili o spuštění takzvaného ambasador programu, v rámci kterého by za náš kraj na nejrůznějších akcích lobovali významné osobnosti, jako jsou lékaři či například vědci,“ doplnil Vojtěch Franta.
Za stránku zodpovídá Mgr. Veronika Svobodová
Datum aktualizace