Domů Aktuality ​Díky semináři pedagogové vědí, jak se mají chovat v krizových situacích

​Díky semináři pedagogové vědí, jak se mají chovat v krizových situacích

​V krajské knihovně se dnes uskutečnila vzdělávací akce s názvem „Bezpečná škola aneb Co dělat, když…“. Pro pedagogické pracovníky zde byly připraveny odborné přednášky z oblasti prevence sociálně patologických jevů a kriminality. Nechyběly ani příklady z reálného života.


O akci, kterou pořádal odbor školství, mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu Karlovarského kraje, byl velký zájem. Kapacita sálu byla zcela naplněna a poptávka dokonce převyšovala nabídku o několik desítek míst. Seminář byl financován z programu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR a jak prozradili organizátoři, pokud se jim podaří získat dotaci, měl by se uskutečnit i v příštím roce.

V úvodu se ujal slova Oldřich Volf z Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje, jenž krátce pohovořil o mimořádných událostech ve školských zařízeních. Na příkladu požáru školy v Chicagu, ve které v roce 1958 uhořelo téměř 90 dětí, ukázal, že pokud není škola dostatečně připravena na tyto situace, dopady mohou být naprosto fatální. Velkou roli při záchraně lidských životů sehrávají zejména praktická cvičení. „V momentě, kdy dojde k požáru, je klíčová včasná a organizovaná evakuace z ohrožené budovy. Důležitý je také přenos informací mezi učiteli a žáky a v neposlední řadě pak komunikace s velitelem zásahu,“ uvedl Volf.

V dalším příspěvku byli pedagogové seznámeni s tím, jak se mají chovat, když se ve škole objeví ozbrojená osoba. Daniel Krhut z Krajského ředitelství policie Karlovarského kraje jim nejprve pustil krátký film o masakru na Columbine High School v Jefferson County. Upozornil učitele na to, aby si více všímali zvláštního chovaní u svých žáků, a to i na sociálních sítích. Poté je seznámil s tím, jak mají postupovat v případě nečekaného útoku. „V prvé řadě se snažte dostat z hlavních chodeb do tříd, zamkněte nebo zabarikádujte dveře, zatáhněte žaluzie, vypněte vyzvánění na telefonech a ukryjte se,“ upřesnil Krhut.

Druhá část semináře byla v režii Michaely Veselé ze sdružení Společně k bezpečí. Mezi témata, o kterých mluvila, patřila například školní šikana, návykové látky nebo vandalismus a krádeže. V rámci akce byla pedagogům rovněž předána příručka s názvem „Co dělat když…“. Cílem manuálu je připravit školy na situaci, kdy prevence selže a je třeba realizovat krizový scénář.
Za stránku zodpovídá Mgr. Veronika Svobodová
Datum aktualizace