Domů Aktuality Agenturu 4K pro kulturní a kreativní průmysly Karlovarského kraje bude řídit Václav Blahout

Agenturu 4K pro kulturní a kreativní průmysly Karlovarského kraje bude řídit Václav Blahout

Správní rada Agentury 4K pro kulturní a kreativní průmysly Karlovarského kraje jmenovala na konci května do funkce ředitele ústavu Václava Blahouta.

V nové roli se zaměří zejména na přípravu strategického transformačního projektu, jehož by měla být 4K hlavním realizátorem. Účelem agentury je podpořit v kraji odvětví s vysokou přidanou hodnotou, zvyšování kompetencí obyvatel, podpora kreativity a propojování komunit místních kreativců a firem.
 
„Karlovarský kraj se nachází v bodu zlomu. Odcházíme od uhlí, služby se vzpamatovávají po covidu a válce na Ukrajině. Pokud nechceme zůstat místem montoven a logistických center, musíme podporovat kreativitu. Ta do budoucna zvýší konkurenceschopnost zdejších firem a kvalitu jejich výrobků. Právě v tom pomůže nová Agentura 4K,” říká uvolněná zastupitelka pro kulturní a kreativní průmysly Karlovarského kraje Markéta Monsportová a dodává: „Věřím, že tým profesionálů v čele s kompetentním ředitelem se zkušenostmi z mezinárodních projektů, je prvním krokem na cestě k úspěchu.”
 
Karlovarský kraj patří společně s Ústeckým a Moravskoslezským krajem mezi méně rozvinuté regiony. Do těch aktuálně směřují finance z Operačního programu Spravedlivá transformace. Karlovarský kraj chce část těchto evropských dotací investovat do strategického projektu 4K zaměřeného právě na systematickou podporu kulturních a kreativních průmyslů. Ty celosvětově patří v tvorbě HDP mezi nejrychleji rostoucí odvětví s velkým potenciálem vytvářet atraktivní pracovní místa a přispívat ke zvyšování kvality života.
 
„Cítím vůči regionu, kam jsem se vrátil, určitou odpovědnost. Je tu spousta talentovaných lidí a nevyužitých podnikatelských příležitostí. Transformace ekonomiky je obrovská příležitost, kterou nesmíme promarnit. Když se nám to podaří, věřím, že tím sejmeme i nálepku nejhoršího kraje a zlepšíme místo, kde žijeme,” říká nově vybraný ředitel Václav Blahout, který v uplynulých letech provedl například digitální proměnu oborového titulu Marketing & Media. Přes 5 let působil jako stratég pro sociální média pro značku Coca-Cola a od roku 2016 spolupracuje také s Českým olympijským výborem, se kterým získal minulý rok prestižní marketingové ocenění Effie za projekt CzechTeam.tv v kategorii Byznysová transformace.
Za stránku zodpovídá Bc. Jitka Čmoková
Datum aktualizace