V našem regionu se díky státnímu programu zaměřenému na řešení ekologických škod vzniklých před privatizací hnědouhelných těžebních společností v Ústeckém a Karlovarském kraji podařilo uskutečnit mnoho projektů, které vrátily krajině původní podobu nebo usnadnily život obyvatelům. Jedním z nich je i západní obchvat Sokolova, jenž však stále není dokončený.
Veškeré přípravy na tuto etapu stavby přitom proběhly úspěšně. Krajská správa a údržba silnic zajistila ve spolupráci s městem Sokolov kompletní majetkoprávní vypořádání stavby, včetně zajištění vydání všech potřebných stavebních povolení a územního rozhodnutí. Projekt schválila v prosinci loňského roku meziresortní komise. „Ministerstvo financí pak mělo připravit do dubna letošního roku dokumentaci pro zadání veřejné zakázky na realizaci stavby III. etapy obchvatu Sokolova, se zahájením se počítalo v září letošního roku. Na dotaz hejtmana Josefa Novotného, zda příprava zakázky pokročila, ministr financí Andrej Babiš odpověděl, že v současnosti nechává prověřit všechny podobné zakázky ministerstva, což se týká i zmíněné etapy obchvatu. Jeho postupu rozumím, stavbu to ale zřejmě zdrží, “ uvedl náměstek hejtmana Petr Navrátil.
První i druhá etapa obchvatu budou hotovy v příštím roce. „Na oba úseky bychom chtěli proto rovnou navázat třetí částí stavby. Vznikne ucelená alternativní trasa ke stávající silniční síti. Ta převede část hlavně těžké nákladní dopravy od silnice R6 směrem na Kraslice a Německo mimo centrum Sokolova. Navíc se touto trasou zajistí dopravní přístupnost území bývalých dolů Medard a Libík,“ upřesnil Petr Navrátil. Rozpočtové náklady na realizaci třetí etapy činí asi 222 miliony korun. Původně se předpokládalo, že stavba skončí nejpozději v červnu 2016.
První i druhá etapa obchvatu budou hotovy v příštím roce. „Na oba úseky bychom chtěli proto rovnou navázat třetí částí stavby. Vznikne ucelená alternativní trasa ke stávající silniční síti. Ta převede část hlavně těžké nákladní dopravy od silnice R6 směrem na Kraslice a Německo mimo centrum Sokolova. Navíc se touto trasou zajistí dopravní přístupnost území bývalých dolů Medard a Libík,“ upřesnil Petr Navrátil. Rozpočtové náklady na realizaci třetí etapy činí asi 222 miliony korun. Původně se předpokládalo, že stavba skončí nejpozději v červnu 2016.
Za stránku zodpovídá
Mgr. Jana Pavlíková
Datum aktualizace